szybki kontakt:+48 666 585 318 | infogeomat.eu

System zielonych skarp Tensartech Greenslope i praktyczne porady

Od połowy 2009 roku system Tensartech GreenSlope zaczął być stosowany przez społeczność GEOMAT jako następca poprzedniej techniki wykonywania stromych skarp. W tym artykule dowiesz się o wybranych realizacjach i doświadczeniu zdobytym bezpośrednio na budowie.

W celu efektywniejszego użycia powierzchni działki, projektanci często projektują oporowe ściany. Wadą tych ścian jest widoczna powierzchnia betonu, która często osiąga znaczne rozmiary. Możliwym rozwiązaniem problemu nieestetycznie wyglądającej powierzchni oporowego muru jest zastąpienie nie estetycznego betonu zieloną skarpą w technologii Tensartech Greenslope. System umożliwia zbudowanie skarpy, która może mieć nachylenie aż do 80°. Oszczędza to zarówno powierzchnię potrzebną do wykonania tej ściany oraz zapewnia wytworzenie estetycznego obszaru roślinności. System ten składa się z stalowych koszy, które utrzymują grunt w miejscu, kosze te natomiast są połączone z zbrojącymi geosiatkami za pomocą specjalnych, łączeniowych elementów. Taki system zapewnia prawidłowe i bezproblemowe funkcjonowanie estetycznie wyglądającej konstrukcji.

Osuwisko w miejscowości Dalovice (czerwiec 2010)

Trasa kolejowa między stacjami Mladá Boleslav i Mladá Boleslav–Debř ucierpiała na skutek lokalnych osunięć ziemi, które zagroziły stabilności trasy kolejowej. Podczas naprawy zdjęto całą kolej i przeprowadzono naprawę niestabilnego podłoża. Kierownictwo kolei (SŽDC s.o.) doceniło prędkość naprawy wału pod torami kolejowymi, co nie wiązało się z komplikacjami związanymi z dłuższymi zamknięciami trasy.

TRASA ROWEROWA (WRZESIEŃ 2010)

W celu zwiększenia bezpieczeństwa rowerzystów na często uczęszczanej drodze należało oddzielić drogę od ścieżki rowerowej. Na kamiennej ścianie została wykonana zbrojona skarpa o długości 420 m i wysokości aż 3,5 m. W koronie skarpy znajdowała się balustrada zwiększająca bezpieczeństwo rowerzystów.

Inwestor (Administracja Parku Narodowego i Obszaru Chronionego Krajobrazu na Szumawie) wybrał system GreenSlope z zielonym licem. Atutem systemu była szybka budowa, która pozwoliła na wykonanie ostatnich asfaltowych warstw jeszcze przed nadejściem zimy.

NAPRAWA SKARPY NA DRODZE II/169 (PAŹDZIERNIK 2010)

Naprawa została wykonana poprzez nachylenie korony skarpy, co umożliwiło zamontowanie szyn w jej szczycie. Skarpa została wzmocniona geosiatkami w taki sposób, aby nie dochodziło do jej dalszej deformacji. Naprawa była prowadzona w związku z usuwaniem szkód kolejowych. Korzyścią dla zarządców dróg była niewątpliwie niższa cena w porównaniu z tradycyjnymi metodami oraz szybkość budowy - po tygodniu komunikacja została otwarta dla normalnego ruchu.

VLADISLAV – NAPRAWA OSUWISKA SKARPY NA DRODZE I/23 (LISTOPAD 2010)

Ruch komunikacyjny został ograniczony ze względu na uszkodzoną skarpę na odcinku 120 m. Jej całkowita wysokość wynosiła do 4,5 m, przy zwykłej naprawie polegającej na dosypaniu gruntu doszłoby do zajęcia znacznej części terenu, co spowodowałoby konieczność wykupienia terenu.

System GreenSlope pozwolił zwiększyć nachylenie skarpy, dzięki czemu nie trzeba było kupować sąsiedniego terenu i prowadzić negocjacji z właścicielem związanych z wykupem. Naprawa skarpy była przeprowadzana na całej jej długości. Średnia wysokość przy nachyleniu 60° wynosiła 1,7 m.

STROMA SKARPA WZDŁUŻ LINI KOLEJOWEJ W MIEJSCOWOŚCI JABŁUNKOVA

Dookoła portalu tunelu zostało przeprowadzone zbrojenie skarpy za pomocą systemu GreenSlope. Stopniowe nawożenie materiału i postępująca budowa konstrukcji warstwa po warstwie skutkowała jednolitym obciążeniem portalu.

 

SKUTECZNOŚĆ SYSTEMU TENSARTECH GREENSLOPE

Szybkość budowy

Po szkoleniu pracowników które trwa 2 godziny, odbywa się budowa konstrukcji, która składa się z powtarzających czynności i przypomina budowanie z klocków Lego. Kluczowe w budowie jest szybkość dostawy i ułożenia materiału, gdzie przy dobrej koordynacji zespołu można wykonać konstrukcję pokażnych rozmiarów w bardzo krótkim czasie i tym samym oszczędzając czas na pracy człowieka.

Przykładem szybkości budowy jest realizacja ochronnego przeciwpowodziowego wału przy torach kolejowych, gdzie firma wykonała aż 70 m2 konstrukcji w jeden dzień.

Uproszczony sposób instalacji

Jako projektanci i dostawcy komponentów systemu przeprowadzamy szkolenia pracowników na budowie. Na podstawie uwag wprowadziliśmy wiele ulepszeń usprawniających wykonanie konstrukcji.

Podczas budowy ważne jest, aby wyprostować georuszty oraz aby przymocować pierwszy rząd do podłoża.  Należy napinać geosiatki i mocować je do koszów w taki sposób, aby przy napinaniu nie doszło do ich wychylenia. Do mocowania zalecamy użycie roxorów o długości 0,3 m. Niepożądane odchylenie kolejnych koszów pozwalają uniknąć połączenia stalowe, którymi poszczególne kosze są ze sobą połączone.

&nbs

Proč volit systém Tensartech GreenSlope?

Sklon svahu je u systému variabilní a standardně se navrhuje až do sklonu 80° od vodorovné. Výstavba je jednoduchá a rychlá.
Samotný systém je vývojovým nástupcem předchozích způsobů výstavby strmých vyztužených svahů. Dříve používané způsoby obalování vrstvy geosyntetikem v kombinaci s posuvným bedněním nebo obalováním vrstvy geosyntetikem v kombinaci s KARI sítí již neobstojí především z důvodu složitosti výstavby. GreenSlope je systémem, kterým můžete vyřešit geometrii pozemku za zajímavou cenu a v krátkém čase.

Potrzebujesz pomocy?

Na chwilę obecna nie wykonujemy na polskim rynku usługi takie jak: obliczenia statyczne, projektowanie, projekty oraz inspekcje (nadzory na budowach) ze względu na dużą ilość pracy. Możemy jednak pomóc w doborze produktów geosytetycznych oraz wytworzyć ofertę cenową na oferowane przez nas produkty na określony projekt.

Nie bójcie się zapytać

Bezpłatnie

+48 666 585 318
sprzedazgeomat.eu