szybki kontakt:+48 666 585 318 | infogeomat.eu

Przyczółki mostowe i skrzydła przyczółków

Przyczółki mostowe wykonywane są w najróżniejszych technologiach, wiele z nich opiera się na zbrojeniu gruntu. Oprócz konstrukcji oporowych, geosiatki pomagają rozwiązać również inne problemy związane z budową mostów. Często, wymagana jest budowa przyczółka mostowego na niesprzyjającym gruncie. Najczęstszymi rozwiązaniamikonstrukcje skrzydeł mostowych z oporowego systemu z powierzchnią z paneli, betonowych bloczków lub z gabionów.

POLEPSZENIE WARUNKÓW POSADOWIENIA

Najczęstszym problemem pojawiającym się podczas inwestycji jest grunt o niewystarczającej nośności. Aby rozwiązać ten problem, z pomocą przychodzą zbrojone geosiatki, które przejmują powstające naprężenia i razem z innymi elementami rozkładają równomiernie naprężenie na podstawę. Taka redystrybucja zmniejsza naprężenie w gruncie a tym samym zmniejsza osiadania całej konstrukcji.

REDUKCJA PARCIA GRUNTOWEGO NA MOSTY

Innym możliwym zastosowaniem geosiatek w budownictwie mostowym jest redukcja lub zlikwidowanie parcia gruntowego na pionowe elementy konstrukcji (najczęściej na betonowe przyczółki mostowe). Geosiatka redukuje lub całkowicie usuwa aktywne parcie boczne gruntu na konstrukcję, dzięki czemu możliwe jest znacznie zmniejszenie wymiarów konstrukcji. Najczęściej takie konstrukcje są używane w przyczółkach, skrzydłach przyczółków itp.

Geosiatki są również używane do obszarów, w których występują tymczasowe naprężenia użytkowe (od samochodów, ludzi), ich funkcja polega na redukcji osiadań.

BUDOWA SKRZYDEŁ PRZYCZÓŁKA

Najczęstszą konstrukcją, w której geosiatka jest aktywnym elementem konstrukcji są skrzydła przyczółka mostowego. Sposób zaprojektowania oraz wybudowania jest praktycznie identyczny jak w przypadku oporowych ścian, biorąc pod uwagę niektóre konstrukcje budownictwa mostowego.
Geosiatka w każdej konstrukcji zapewnia stabilność i jest dobrze połączona z licem ściany, które pełni estetyczną i ochronną funkcję.

KONSTRUKCJA PRZYCZÓŁKÓW MOSTOWYCH

Najbardziej wymagającymi konstrukcjami w budownictwie mostowym, gdzie wykonuje się zbrojenie gruntu są przyczółki mostowe. Ich zasada działania wprawdzie jest podobna do skrzydeł przyczółków, jednak w przeciwieństwie do nich muszą one spełniać bardziej rygorystyczne wymagania, nie tylko odnoszące się do nośności, ale również w odniesieniu do deformacji pionowych i poziomych w całym okresie eksploatacji.

ZALETY STOSOWANIA GEOSIATEK W BUDOWNICTWIE MOSTOWYM

  • Bezpieczniejsze wykonanie fundamentó
  • Redukcja wymiarów klasycznych betonowych przyczółków a zarazem ich niższa cena
  • Szybsza budowa skrzydeł przyczółków
  • Oszczędność kosztów konstrukcji

ukázky mostních opěr a křídel

Obrázek mostních křídel z drobných betonových tvarovek
Mostní křídla z drobných betonových tvarovek
Obrázek mostu z vyztužené zeminy v Královci
Most z vyztužené zeminy v Královci

Obrázek mostní opěry v Chebu
Mostní opěra v Chebu

Potrzebujesz pomocy?

Na chwilę obecna nie wykonujemy na polskim rynku usługi takie jak: obliczenia statyczne, projektowanie, projekty oraz inspekcje (nadzory na budowach) ze względu na dużą ilość pracy. Możemy jednak pomóc w doborze produktów geosytetycznych oraz wytworzyć ofertę cenową na oferowane przez nas produkty na określony projekt.

Nie bójcie się zapytać

Bezpłatnie

+48 666 585 318
sprzedazgeomat.eu